Archiv článků

Plán cesty, bloudění

Sám na kole po hmongských vesnicích   (zde cestopis mojí druhé cesty do dané oblasti:  Na kole přes hory)  Přestože jsem Vietnam navštívil už mnohokrát a dostal se i do oblastí, kde pro domorodce je návštěva cizince jako pro nás návštěva z Marsu, cestovat zcela sám je pro mne...

Hmongové, hmongská škola

Původní můj záměr byl zde přespat a vydat se dále druhý den. Hlavně se ale dát dohromady po náročném výstupu. Jenomže cestou dolů jsem se trochu zotavil, pupeny splaskly a vzhledem k příznivému času, asi hodina po poledni, jsem se vydal po slušné silnici vlevo od původní cesty. Myslel jsem, že to...

1 Ha Giang, jezero Noong

Před několika lety jsem navštívil oblast severně od Ha Giang a jel až na nejsevernější místo Vietnamu Lung Cu. Tato oblast mne tehdy fascinovala, rozhodl jsem se sem proto vrátit. Ale hlavně, obrátila se na mne Vietnamka paní Mai, zda bych s ní do této oblasti já nejel. S pomocí známých průvodců v...

2 Tam Son

V Tam Son zastavujeme na oběd. Je zde několik možností ubytování, všude billboardy s reklamami na vesnice, jeskyně. Turisty ale nikde nevidíme, nikoho nepotkáváme. Jedeme dál po silnici směrem na Yen Minh. Těsně za Tam Son je odbočka vlevo do hor do nově otevřených jeskyní Lung Khuy Cave....

3 Dong Van, průsmyk Pho Bang

Udělali jsme super rozhodnutí. Projíždíme oblastí Thai Phin Tung, jednoznačně nejzajímavější oblast co jsme v životě viděl. Všude jenom zvláštní špičaté kameny, skály, žádné stromy. Tajemná cesta jako z neskutečné pohádky. Každou chvíli zastavujeme. Kdybych někdy někomu doporučoval cestu na...

4 Trh Lung Phin, návrat do HaGiang

Ráno vstáváme v půl šesté, abychom byli brzy na trhu ve vesničce Lung Phin. Vyjíždíme těsně po šesté, ještě je tma a jízda na skútru je zde ve tmě velmi nebezpečná. Silnice jsou ve špatném stavu a spadnout do nějaké díry může skončit i tragicky. Viděl jsem na silnici i díru na mostě, kterou by se...

1 Plán cesty

Letos jsem pobýval u svých přátel blízko města Nghia Lo ve vesnici SonA v severním Vietnamu a dělal výlety po okolí, nejvíce na kole. Již delší dobu sním o trochu jiném cestování, jak jsem zvyklý z Evropy. Se stanem pěšky do hor.   Toto ale v Asii vůbec není jednoduché. Hlavní...

2 Vlastní výstup na horu Ta Chi Nhu 2975 m

Dorazili jsme k olověnému dolu, kde jsme si nechali motorky a vyrazili v 11 hodin. Docela pozdě. Jsme ve výšce asi 1000 m. Tzn. s očekáváním výšlapu 2000 m převýšení za jeden den. Výstup byl velmi náročný. Ne technicky, ale samotný výstup. Převýšení skoro 2000m...

Thai Binh

Těsně před silvestrem jsem byla na svatbě mojí kamarádky v městečku Thai Binh, na poloviční cestě mezi zátokou HaLong a „vnitrozemským“ Halongem Ninh Binh. Nikdy jsem v této oblastech nebyla, žádní průvodci tuto oblast nepopisují. Ale byla jsem velice překvapena a mohu tuto oblast dobrodružnějším...

1 Ze Saigonu do delty

Na cestu jsem vyrazil se svojí vietnamskou kamarádkou po tom, co jsme procestovali severní oblasti od Ho-Chi-Minhova města jako DaLat, DakLak a další. Projeli jsme se na slonech, zkusili si sklízet kávu, plavili se po divoké řece. Na jih od Ho-Chi-Minhova města jsem ale v životě byl pouze jednou a...