Cesta na sever k hranicím s Čínou

díl 1 Nghia Lo – cesta do Yen Bai

Zápisky z mojí první cesty k severním hranicím Vietnamu v roce 2012    druhá cesta zde  Z mnoha následných mých cest po Vietnamu tuto považuji stále za jednu z nejlepších. Už proto, že to byl první moje větší cesta k hranicím s Čínou. Cestovali jsme autobusem, na skútru i lodí...

díl 2 Yen Bai, jezero

V Yen Bai jsme spali v levném hotelu a ráno jsem si zajistili černé taxi a ještě mototaxi. Naštěstí mých 75kg + Vietnamka + Vietnamec nejsou pro skútr přílišnou zátěží. To zde je možné vidět celé rodiny na skútru. Nebo vidíme vézt velkou vysokou lednici s mrazákem. Také jsem viděl, jak si vzadu...

díl 3 cesta do Ha Giang

Vyrážíme autobusem asi 60 km za 60 dongů někam, nevím kam. Jenom vím, že na sever. Cestování s Vietnamkou mne přináší obrovský klid. Nestarám se.   Cesta byla opět velice zajímavá. Autobusy jsou malé korejské, často s klimatizací, dobré. Seděl jsem celou cestu vpředu, a povídal si s...

díl 4 cesta vyrážíme na skútrech

Ze začátku cesta byla pouze dýchání přírody, to jsem totiž nevěděl, že v sedle budu sedět mnoho a mnoho hodin. Ze začátku jsem si to užíval, pak ale přišlo navíc horko, asi 36 stupňů a hlavně to bylo 7 hodin na hrbolatých silnicích. Závěr byl už s nejvyšším úsilím. Měl jsem  totálně rozbitý...

díl 5 cesta k Lung Cu

Kamarádka mne řekla, druhý den start v 6.00. Začal jsem pochybovat o svojí angličtině a její výslovnosti, nechtěl jsem tomu věřit. Ale ráno mne skutečně v 5.30 budí. Bylo horko, zde život začíná výrazně dříve. Překvapilo  mne množství dětí, které jdou do školy a která tak brzy ráno...

díl 6 cesta zpět do do Ha Giang, homestay cesta do Bac Me

Cesta zpět byla cesta skutečně peklo. 170 km na skútru. Dělali jsem zastávky, ale bylo to o život. Už jsem měl krizi, že z toho krámu spadnu. Nejenom že jsem měl zadek na maděru a bolavá záda, ale hlavně měl  strach, že únavou ztratím rovnováhu. Nakonec jsem zpoceného řidiče objal a...

díl 7 sháníme loď

Po čtvrté hodině odpoledne jsme přijeli do Bac Me kde jsem doufali, že si pronajmeme loď. Ubytovali jsem se  v hotelu hned vedle trhu. Tentokrát luxus, za 7 doláčů i s klimatizací. Počasí byl náš největší nepřítel. Několik dní 36 - 38 stupňů což pro stovky kilometrů na těch jejich...

díl 8 konečně vyrážíme po řece Gam

Ale po chvíli  konečně  přišel jeden kluk, s tím, že nás po řece odveze. Konečně . Plnil se můj sen jet po řece ve Vietnamu. Asi po kilometru jsme potklai větší loď plnou lidí jedoucí proti proudu v opačném směru a všichni se vyměnili. Prý s větší lodí je to lepší. Lodě jsou plechové,...

díl 9 konečně Ba Be

Připluli jsme  k vodopádu, kde jsme opustili. Bohužel bylo málo vody, takže vodopád nic moc. Nad vodopádem jsme opět  nastupili do další lodě. Majitel lodě nás odchytil hned před vodopádem, docela aktivní hošík. Kamarádce hned pomohl nést bágl, je to dobrý byznysmen. Jezero BaBe je již...

Díl 10 vracíme se, cesta do Hanoje

25.07.2015 00:00     Ráno vstáváme jako obvykle okolo páté, snídaně je vynikající a jdeme pěšky k mostu na autobus. Most je evidentně z francouzských dob, na něm je ale cedule pouze o rozměrech, datum ne, je vidět, že pod ní byla původně cedule jiná. Mám dojem, že všechny...