Čekejte prosím...
Ve Vietnamu autem
Autem ve Vietnamu
Jste skupina 4-6 cestovatelů , starší, rodina? Ideální řešení
Cestování na motorce případně autem má obrovské výhody proti dopravě autobusy, vlakem. Protože se odchýlí od hlavních silnic, nejede jenom po profláklých místech, může zastavovat, cestu průběžně měnit, přizpůsobit se.
Nevýhoda většiny baťůžkářů je, že jezdí autobusem mezi městy. Nemají možnost zastavovat, nedostanou se mimo profláká místa, města. Tak většinou kopírují programy, místa, cestovek.
Individuální doprava posouvá výlet do zcela jiných rovin.
Jsou dvě možnosti
1) Půjčit si auto samotné (v Saigonu v Hanoji )
2) Půjčit si auto s řidičem, průvodcem, v podstatě kdekoliv
První řešení je zatím velmi výjimečné, je pro neznalého asijských poměrů velmi riskantní. Naproti tomu druhé řešení je velmi oblíbené. Vynikající pro 4-8 lidí. A pro ty, kteří by rádi sami, ale bojí se, normálně by jeli s cestovkou ale uvědomují si její obrovské nevýhody. Velmi vysoká cena, obrovská skupina neznámých lidí, (cestovky za malou považují 10 lidí) cesta jenom pro profláklých místech plné turistů. Zde odkazy na půjčovny. Zdůrazňuji, je to velmi riskantní a vyjímané. Na rozdíl od půjčení motorky, skútru. https://mirencar.com/en/home/ , https://aseanmaster.vn/
Ad 1
Obyčejný sedan za 700.000 VND na den, větší například 7 místné Kia Sedona za 1.200.000 VND na den. Cena je včetně havarijního pojištění se spoluúčastí
Záloha 800 EUR cash. Po vrácení auta vrátí polovinu, nechají si 400 EUR na pokuty, a případné poplatky za dálnice. Zbytek vrátí přes Paypal
Jste s autem svázání, nemůžete ho někde odstavit a jít na pěší výlet. Při jakékoliv kolizi bez ohledu na skutečného viníka, jste viník. Určitě nedoporučuji bez znalosti vietnamštiny.
Ad 2
Auto s řidičem, průvodcem, nabízí řada cestovek, ale hlavně spousta individuálních osob. Je to velmi výhodné. Průvodce je velmi dobrý, ví, po jakých cestách je možné jet autem, ví, kde jsou zajímavá místa, má spoustu známých, zastaví ve vesnicích, najde ubytování podle požadavku. Ví kde jsou otevřené, jaké trhy (Někde mají šestidenní cyklus). Zajistí nejenom hotely, homestay, ale třeba ubytování u kamarádů, skutečně v rodinách. Vypracuje program cesty zcela se odlišující od profláklých cest cestovních kanceláří.
Řidič a průvodce jsou obvykle dvě osoby. Vzhledem k nízké ceně to není problém. Průvodce se stará o klienty, řidič o auto. Někdy řidič v autě spí, hlídá ho. Tak může skupinka s průvodcem vyrazit bez obav pěšky.
Celý výlet je dobře zorganizovaný. Auto na vás čeká na letišti. Můžete využít i dvě auta na různých místech. Projet sever, odletět na jih a tam cestovat jiným autem. To vše vám zorganizují včetně přeletu.
Je také možné si udělat tako výlet na severu na týden, deset dní, pak odjet busem někam k vodě, tam být sami týden, pak třeba odletět na jih, tam auto na 4 dny,..
Cena – je hodně individuální. Je to většinou cena kompletní, tzn včetně řidiče, průvodce, stravy, ubytování, benzinu, vstupů, výletů … Více jak na typu auta závisí na počtu osob, programu, oblasti,
Kde , jak
Nejlepší jsou doporučení. Tzn facebook, Instagram, kamarádi. Já osobně mám opravdu velmi dobré zkušenosti s paní maiduong1988@gmail.com.
Velmi dobrá angličtina. Její výhoda je, že zná i Českou republiku, ví, co jsou naše priority, že patříme spíše „dobrodružnějším“ cestovatelům. Tzn. míří hlavně na poznáváním života, ubytování co nejvíce u lidí doma, poznávání kultury. Je zde zaručena kvalita. Při mojí první cestě do Vietnamu před 14 lety jsem to tak udělal. Byli jsme čtyři, bylo to super.
Auta jsou i větší, typ transporter, tranzit, tzn je to řešení i pro 6-8 osob.
Jste skupina 4-6 cestovatelů , starší, rodina? Ideální řešení
Cestování na motorce případně autem má obrovské výhody proti dopravě autobusy, vlakem. Protože cesta nevede jenom po hlavních silnicích, nevede jenom mezi profláklými místy, je možné zastavovat, cestu průběžně měnit, přizpůsobit se. Je to v podstatě jediné řešení, jak zemi skutečně poznat a nekoukat pouze z davu na "památky".
Nevýhoda většiny baťůžkářů je, že jezdí autobusem mezi městy. Nemají možnost zastavovat, nedostanou se mimo profláká místa, města. Nevýhoda cestovek jsou velké skupiny vzájemně neznámých lidí (více jak 8), cesta vede po stále stejných nejprofláklejších turistických místech. To není problém v Egyptě, cestování po památkách, ale pro Vietnam, kde se jedná především o poznávání života, kultury, je to špatné řešení. Vysoká cena cestovek je logická. Musí zajišťovat dobré hotely, dobrou ověřenou dopravu, rizika stížností jsou velká.
Individuální doprava posouvá výlet do zcela jiných rovin.
Jsou dvě možnosti
1) Půjčit si auto samotné (v Saigonu, v Hanoji, v Da Nangu)
2) Půjčit si auto s řidičem, průvodcem, v podstatě kdekoliv
První řešení je zatím velmi výjimečné, nové, v nedávné minulosti to nebylo možné. Je pro neznalého asijských poměrů velmi riskantní.
Naproti tomu druhé řešení je velmi oblíbené.
Vynikající pro 4-8 lidí. A pro ty, kteří by rádi sami, ale bojí se. Normálně by jeli s cestovkou, ale uvědomují si její obrovské nevýhody. (Velmi vysoká cena cestovky, velká skupina vzájemně neznámých lidí, cesta jenom po profláklých místech plné turistů).
Ad 1 Půjčit si auto samotné (v Saigonu, v Hanoji, v Da Nangu)
Obyčejný sedan za 700.000 VND na den, větší například 7 místné Kia Sedona za 1.200.000 VND na den. Cena je včetně havarijního pojištění se spoluúčastí (Info 2025)
Záloha 800 EUR cash. Po vrácení auta vrátí polovinu, nechají si 400 EUR na pokuty, a případné poplatky za dálnice. Zbytek vrátí přes Paypal.
Toot řešení je dobré, ale má také nevýhody. Jste s autem svázání, nemůžete ho někde odstavit a jít na pěší výlet. Při jakékoliv kolizi bez ohledu na skutečného viníka, jste viník. Určitě nedoporučuji bez znalosti vietnamštiny. Pravděpodobnost, že vám auto někdo odře na skůtru, že budete řešit poškození, je obrovská.
Zde odkazy na půjčovny. Zdůrazňuji, je to zatím vyjímečné. Na rozdíl od půjčení motorky, skútru. https://mirencar.com/en/home/ , https://aseanmaster.vn/ Mezinárodní řidičský průkaz , stejně jako u motorky, samozřejmostí.
Ad 2 Půjčit si auto s řidičem, průvodcem, v podstatě kdekoliv
Auto s řidičem, průvodcem, nabízí řada cestovek, ale hlavně spousta individuálních osob. Je to velmi výhodné. Průvodce je velmi dobrý, ví, po jakých cestách je možné jet autem, ví, kde jsou zajímavá místa, má spoustu známých, zastaví ve vesnicích, najde ubytování podle požadavku. Ví kde jsou otevřené, jaké trhy (Někde mají šestidenní cyklus). Zajistí nejenom hotely, homestay, ale třeba ubytování u kamarádů, skutečně v rodinách. Vypracuje program cesty zcela se odlišující od profláklých cest cestovních kanceláří.
Řidič a průvodce jsou obvykle dvě osoby. Vzhledem k nízké ceně práce ve VN to není problém. Průvodce se stará o klienty, řidič o auto. Někdy řidič v autě spí, hlídá ho. Tak může skupinka s průvodcem vyrazit bez obav pěšky.
Celý výlet je dobře zorganizovaný. Auto na vás čeká na letišti. Můžete využít i dvě auta na různých místech. Projet sever, odletět na jih a tam cestovat jiným autem. To vše vám zorganizují včetně přeletu.
Je také možné si udělat tako výlet na severu na týden, deset dní, pak odjet busem někam k vodě, tam být sami týden, pak třeba odletět na jih, tam auto na 4 dny,..
Cena – je hodně individuální. Je to většinou cena kompletní, tzn včetně řidiče, průvodce, stravy, ubytování, benzinu, vstupů, výletů … Více jak na typu auta závisí na počtu osob, programu, oblasti, Ve výsledku to někdy vyjde i levněji než si půjčit samotné auto. Obvykle celková cena nepřekročí cenu zájezdu s cestovkou a přitom je cesta zcela v jiných rovinách.
Kde , jak
Nejlepší jsou doporučení. Tzn. facebook, Instagram, kamarádi. Já osobně mám opravdu velmi dobré zkušenosti s paní maiduong1988@gmail.com. Velmi dobrá angličtina. Její výhoda je, že zná i Českou republiku, ví, co jsou naše priority, že patříme spíše „dobrodružnějším“ cestovatelům. Tzn. míří hlavně za poznáváním života, ubytování co nejvíce u lidí doma, poznávání kultury. Je zde zaručena kvalita. Při mojí první cestě do Vietnamu před 14 lety jsem to tak udělal. Byli jsme čtyři, bylo to super. Auta jsou i větší, typ transporter, tranzit, tzn je to řešení i pro 6-8 osob.
Jeden z příkladů cesty na severu i na jihu autem
novinky, aktuality
5.10.2024 Z vietnamské mentality, - nezájem
29.4.2024 Vietnamská soutěž ve zpěvu
15.4.2024 Zvířata ve Vietnamu, jejich týrání
24.2.2024 Plovoucí trhy v deltě Mekongu
16.2.2024 Kam v létě ve Vietnamu
4.2.2024 Kanály, vodní cesty ve Vietnamu
20.6.2023 Lady Buddha, Quan Am
10.6.2023 Ze života Hmongů, hudební nástroj qeej
27.5.2023 Přes hory na kole - cestopis
14.5.2023 Pomoc hmongské školce v květen 2023
9.4.2023 Aplikace, konec skutečného cestování
1.12.2022 Miny a nevybuchlá munice ve Vietnamu
25.11.2022 Sochy ve Vietnamu
2.8.2022 Život s duchy
25.7.2022 Poupata zázvoru
13.6.2022 Pohřeb Bílých Thai v severním Vietnamu
14.2.2022 Kešu oříšky
13.2.2022 Vietnamské vahadlo
11.2.2022 Nošení dětí ve Vietnamu
8.2.2022 Vietnamská kuchyně
3.2.2022 Koexistence buddhismu a komunismu
21.1.2022 Náboženství Hoa Hao v Jižním Vietnamu
17.1.2022 I ve Vietnamu se kácí sochy
1.1.2022 Nový rok u menšiny Hmong
10.12.2021 Centrální Vietnam, menšiny
5.12.2021 Zapomenutá historie menšiny Thai
3.11.2021 Z Vietnamské mentality
26.10.2021 Co si dovézt, nedovézt z Vietnamu
17.10.2021 Za vše může tuktuk. Jeich zákaz ve Vietnamu
10.10.2021 Bambusoví červi ve Vietnamu
25.9.2021 Hotpot typické společenské jídlo
18.9.2021 Bambusová krysa
16.9.2021 Takové obyčejné vietnamské koště
23.8.2021 Pěstování rýže ve Vietnamu
11.7.2021 Pov bob hmongská hra lásky
11.7.2021 Suvenýr je příběh, hmongská dýka
8.7.2021 Tuj lub hmongská káča
28.6.2021 Arašídy, buráky ve Vietnamu
10.6.2021 Jak jsem navštívil hmongskou školu
20.5.2021 Zlaté zuby ve Vietnamu
2.5.2021 Mávající kočička Maneki-neko
1.5.2021 Kopie benátského kanálu na Phu Quoc
19.4.2021 Betel, drogy, ve Vietnamu
16.4.2021 Jedovat é ovoce ve Vietnamu
14.4.2021 Skořice ve Vietnamu
12.4.2021 Vietnamská pochoutka-mořští červi
9.4.2021 Jak nosí Vietnamci děti
5.4.2021 Co nosí Vietnamci na hlavě
3.4.2021 Blondýnky ve Vietnamu
2.4.2021 Sapa ve víru dějin
24.3.2021 Operace Babylift Vietnam
21.3.2021 Plavba po Mekongu překvapení na cestě
18.3.2021 Opium ve Vietnamu
10.3.2021 Hmongové, život mezi mlýnskými kameny
25.2.2021 Železnice ve Vietnamu
info@vietnamista.cz / veškeré kontakty