Cestování středním Vietnamem

Hue

Plán cesty po středním Vietnamu  Vietnam jsem navštívil již mnohokrát, tentokrát jsem se rozhodl prozkoumat opomíjený střední Vietnam. Zde se totiž návštěvníci soustřeďují pouze v turistickém Hue nebo HoiAn, možná navštíví DaNang a nikdo o něm nic moc neví. A právě proto mě střední Vietnam...

Na Laoskou hranici

Dong Ha Cesta byla dlouhá asi 80 km do města Dong Ha. Hotel pro tři za 300 Kč. Docela to jde. Je ale stále strašné horko. Jdeme na večeři. Street food je pro nás základní stravování. Zde ve Vietnamu je možné se najíst prakticky kdekoliv. Zkuste jít v Česku ve vesnici třeba na snídani. Bez...

Pleiku

Jedeme autobusem z Laosu přes Kon Tum do Pleiku vyčerpávajících 11 hodin autobusem. Cestou jak na laoské, tak na vietnamské straně fotím bolševické bilboardy. V Laosu se střídaly kandelábry s reklamou na banku s těmi komunistickými. Ve Vietnamu se bilboardy již takto tematicky nestřídaly, byli...

Ostrov Ly Son

My Khe Jsme v hotelu na pláži My Khe. Nejprve jsme odmítli hotel skoro za 30 dolarů a našli jsme hotel za 15. Ale v tomto hotelu se opakuje standard. Voda z umyvadla teče na nohy, ze záchodu při splachování je to podobné. Nevím již přesně z jakého hotelu, myslím ale že to bylo zde, mám strašný...

HoiAn, ostrov Cu Lao Cham

Hoi An Jedeme busem a ještě asi 10 km taxíkem za 140 Kč. Docela drahé. Vysazuje nás před nějakým hotelem blízko centra a zůstává stát opodál, aby si pak došel pro provizi, jak je ve Vietnamu běžné. Proto odcházíme a čekáme až odjede. Máme problém najít hotel s pokoji s okny. Nějak si stále nemohu...

DaNang, Prao

Da Nang DaNang je čtvrté největší město Vietnamu. Má moderní mrakodrapy, je poměrně čisté. Je to jedno z málo míst ve Vietnamu, kde nacházíme turistickou informační kancelář. Ráno jsme si půjčili dva skútry a vyrážíme na sever od DaNangu asi 30 km do průsmyku Pass Hai Van. Je chladno, trochu...